Hoeveel succes hebben uw tweets eigenlijk?

 

Als u actief bent op Twitter, probeert u natuurlijk zo veel mogelijk zichtbaarheid te hebben. Wat kunt u doen om uw impact te meten?

 

Succes op Twitter

U bent succesvol op Twitter als u veel volgers heeft, vaak geretweet wordt of als uw tweets vaak leuk worden gevonden. Om dat te bereiken moet u ook weten welke van uw tweets het vaakst gelezen worden, door wie ze gelezen worden en wanneer. Dan kunt u de inhoud van uw tweets en het tijdstip waarop u deze post, beter aanpassen aan de verwachtingen van uw doelpubliek. Gelukkig bestaan er verschillende vormen van ‘Twitter analytics’, waarmee u kunt nagaan of uw Twitteraccount wel het verhoopte succes heeft.

 

Volg uw tweets beter op

Twitter biedt zelf een dashboard ( https://analytics.twitter.com ) dat u een overzicht geeft van hoeveel tweets u gepost heeft, hoe vaak deze bekeken werden, hoe vaak men uw profiel bezocht heeft, hoe vaak men naar u verwezen heeft, hoeveel volgers u heeft en of dit alles gestegen of gedaald is. U kunt zien welke tweet de meeste vind-ik-leuks kreeg of het vaakst geretweet werd. U kunt dat ook zien voor de vorige maanden en nog meer details krijgen via Alle Tweetactiviteit weergeven . 

 

Als u gebruikmaakt van Buffer ( https://buffer.com ) om uw tweets op voorhand aan te maken en op het gewenste tijdstip te posten, dan krijgt u hier (tegen betaling) ook analysetools die aangeven hoe vaak u het beste post, op welke dag en rond welk tijdstip. Buffer kan dan uw tweets inplannen op het meest effectieve moment. 

 

Begrijp uw volgers beter

Als u meer details wilt over wie uw tweets volgt, kunt u Followerwonk ( https://followerwonk.com ) gratis proberen. Nadat u deze dienst verbonden heeft aan uw Twitteraccount, gaat u naar de Analyze -tab, vult u uw Twitternaam (@ naam ) in en kiest u analyze their followers . 

 

U krijgt nu onder andere een kaart met een overzicht van waar uw volgers vandaan komen. Interessant is vooral de grafiek met de uren waarop deze het meest actief zijn. Als u rond deze tijdstippen tweet, is de kans op een retweet of like dus groter. 

 

Bio word cloud toont in welke onderwerpen uw volgers het meest geïnteresseerd zijn. U moet dus vooral daarover tweeten. De Social authority scores van uw volgers tonen welke van uw volgers het meest invloedrijk zijn en de Follower counts van uw volgers toont wie van hen zelf de meeste volgers heeft. U moet er dus voor zorgen dat vooral zij uw tweets retweeten. Tip. Neem hen daarom expliciet (via een @naam -vermelding) in uw tweet op, zodat ze uw tweet zeker te zien krijgen. Let op.  Als u Followerwonk toch niet meer wilt gebruiken, vergeet dan niet om naar  https://twitter.com/settings/connected_apps te gaan om de toegang van Followerwonk tot uw Twitteraccount weer op te zeggen. 

 

Volg uw hashtags beter op

De juiste of populairste hashtags ( #woord ) bij uw tweets verhogen hun zichtbaarheid. Op Twitter Trends (  https://twitter.com/i/trends ) ziet u welke hashtags er op dit moment in de kijker lopen. Met zo’n hashtag bij uw tweet valt deze dus zeker op, maar zorg wel dat de hashtag toch nog enigszins relevant is voor uw tweet. Er zijn betaalde hashtag trackingtools, zoals Keyhole ( https://keyhole.co ) of Hashtagify ( https://hashtagify.me), maar u kunt al heel wat leren door de gratis Social Searcher ( https://www.social-searcher.com ) te gebruiken. Deze kijkt zelfs naar de populariteit op onder andere Facebook en Instagram. 

 

Verhoog het succes van uw tweets door goed in de gaten te houden welke tweets de meeste interacties uitlokken en door uw volgers beter te begrijpen. Het dashboard van Twitter en enkele extra diensten helpen u daarbij.

Creatieve

Blog Tips